tarjaa99

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Tarja Löfgren - 1 mars 2012 20:24

Hehe, bli inte sura men har inte bloggat på fem dagar.

Så det kommer alltså ett skit, skit långt inlägg idag.

Jag hoppas att ni läsare orkar läsa mina super låååånga inlägg.

 Men iallafall, i söndags så tänkte jag gå till stallet och sköta Ibiz och Kickan men kunde inte det.

Det var för att jag fick skit ont i halsen och det så gick inte.

Det var ju skit tråkigt för jag skulle ju rida Kickan då och det.

Ja, men den söndagen gick jag alltså inte till stallet så det var inte så roligt men hade annat för mig.

Jag var hos min storasyster med mamma och där var det roligt.

Vi var med Fifi, Suphattra och lilla, lilla Sarah.

Det var roligt.

Sen där vid åtta, nio tiden så åkte jag och mamma buss hem.

Och sen när vi kom hem så gick jag och la mig.

Var så himla trött så orkade inte logga in på datorn och blogga.





Ja, på måndag morgon gick jag till skolan.

Det kändes skönt att få komma ut i det fria och sen få gå i skolan.

Eller ja, det är ju inte liksom så roligt men ändå, man måste liksom gå i skolan.

Sen när vi började så hade vi massa lektioner.

Det var roligt för det var/är sista veckan innan sportlovet!

Sen när vi hade slutat så gick jag hem.

När jag kom hem så spelade jag The Sims 3 Medeltiden och tänkte blogga men orkade inte det.

Tänkte göra det senare på kvällen men det blev inte så liksom, suck..!

Men ja, halv fyra när mamma hade slutat jobbet så gick vi till stan sen och fikade.

Det var gott, jag fikade två chokladbollar medans mamma inte tog någonting.

Sen när vi hade fikat klart gick vi runt på stan och sen efter det så gick vi till busshållsplatsen och väntade på en buss.

Vi väntade och väntade och sen så kom den.

Det stog Blå Porfyren på den så vi hoppade på.

När vi hade hoppat på och skulle hitta en plats så frågade han vars vi skulle hoppa av.

Och jag sa vid sjukhuset och han bara sa att han inte körde ditåt.

Hallå, varför stog det ens Blå Porfyren på den?! Smarto alltså!..

Han kan ju inte bara säga så, och sen så åkte han bara iväg.

Sen när den åkte gick jag och mamma hem och sen när vi kom hem så gick jag och la mig.

Klockan hann bara bli halv åtta men ändå.

Var trött och så himla sur på den dära busschauförren som ljuger.

Men ja, det gick till och med mycket snabbare att gå än att åka buss hem..


Chokladbollar





På tisdag hände det inte så mycket.

På morgonen gick jag till skolan och efter skolan så gick jag till stallet.

På stallet skötte jag Ibiz och Kickan som vanligt.

Der som var roligast var när jag mockade till Ibiz, för när jag gjorde det så råkade det komma på en tjej som jag känner, och hon dog av skratt så hon ramlade nästan på stallgången.

Det himla roligt var det!, sen klockan åtta så åkte jag hem.

Imad kom och hämtade mig, som han alltid gör.

När jag kom hem hoppade jag i duschen och sen så gick jag och la mig.






På onsdag hände det mycket saker i stallet.

För det första så gick jag till skolan på morgonen och sen så gick jag till stallet efter skolan.

Jag skötte både Ibiz och Kickan på stallet och det var roligt och allt gick bra.

Sen klockan sex kom det roliga.

Jag fick veta vem jag skulle få rida.

Och gissa vem jag fick, Parda!.

Jag blev ganska glad för jag visste liksom inte om det skulle gå bra eller inte men det gick faktiskt ganska bra.

När jag skulle rida henne så var hon skit, skit seg.

Hon ville inte ens trava på utan hon bara stog där som ingenting kändes det som.

Men hon gick framåt men skit seg var hon innan allt blev bra.

I slutet gick det ganska bra.

Hon travde på bra och det blev jag nöjd med.

Seg som satan var hon men jag blev iallafall nöjd med ridpasset.

Men en i min grupp hon heter Fanny.

Förra veckan hade hon Parda och hon fick inte ens igång henne!

Och det fick jag när jag red henne.

Igår när jag red Parda och hon red Tara.

Sist jag red Tara så gick hon jätte bra framåt.

Men är Fanny red så gick hon inte heller fram.

Jobba på med skänkeln nu Fanny, Fanny!

Men iallafall, just nu sitter jag då uppe på mitt rum med mamma och kollar på tv medans jag samtidigt bloggar.

Sen när jag har bloggat klart så ska jag nog gå till mammas rum och spela lite där och det och sen så ska jag nog sova, orkar typ inte vara vaken snart.

Men nu kommer iallafall bilden på Parda.


Parda




Och idag i stallet var det allt som vanligt.

Det var roligt!!..

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards