tarjaa99

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Tarja Löfgren - 6 mars 2012 20:38

Vaknade kvart i åtta idag och började äta frukost nån minut senare.

Hade det inte stressigt alls den här morgonen.

Sen när jag hade ätit klart så började jag gå mot stallet.

När jag gick dit så tog det inte så länge, bara fem minuter.

När jag kom fram dit så gjorde jag massor av saker.

Jag skötte både Ibiz och Kickan som vanligt.

Sen klockan tolv så tog jag in Ibiz.

Han var lugn och hade inte bråttom nånstans.

Jag tog av honom täcket och det och sen så gick jag till Kickan.

Jag satte på henne täcket och sen så började jag gå ut med henne.

Hon hade inte bråttom ut, för hon bara gick där som en sölig liten tant.

Hon var så himla söt, för hon blundade typ när hon gick.

Sen så gjorde jag massa saker och höll på med Ibiz.

Han var lugn och snäll, Annika skulle rida honom så jag gjorde iordning honom åt henne.

Jag kollade på när han red och det.

Sen när han hade ridit klart så tog jag in honom till spiltan och tog av honom sakerna.

Han var inte så svettig som han brukar bli, men det var nog för att det inte var så hårt träningspass.

Men iallafall, klockan hann bli fyra och det var dags att ta in Kickan.

När jag tog i henne så var hon skit stressad och ville in så snabbt som möjligt.

Jg blev lite sur på henne så i fick göra massa volter så att hon skulle lugna ner sig.

Men sen när vi kom in blev hon lugn som bara den.

Hon skulle rida typ en timme efter att hon hade kommit in och ätit så gjorde iording henne.

Sen så gick hon iväg och då gick jag och höll på med Ibiz igen.

Tiden gick och klockan hann bli sju och Ibiz skulle på ridning halv åtta så jag gjorde iordning honom.

Sen kvart över åtta så tog jg av honom sakerna.

Han var skit svettig asså!

Fick borsta honom skit nogrant, vill liksom inte att han ska få nå skavsår eller något.

Sen tjugo över åtta kom Imad och hämtade mig.

Ja, just nu sitter då jag och bloggar och smsar medans jag sitter och sjunger.

Hehe, lite fail, jag vet!

Men iallafall, efter att jag har bloggat ska jag nog spela The Sims 3 Medeltiden.

Sen klockan elva eller något ska jag gå och lägga mig.

Imon halv fem ska jag skritta ut Kickan.

Sen kvart över sju så ska jag rida på ridkurs.

Ellinor kommer inte för hon är fortfarande i Karesundo (stavning) med sin storebror.

Men ha det bra så blir det ett inlägg imon efter allt det roliga som kommer att hända..


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards