tarjaa99

Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Tarja Löfgren - 2 mars 2012 19:10

 Imorse när jag gick till sporthallen så var det snöstorm!

Eller jag tycker det för det var så kallt.!

Alltså vi hade gympa på sporthallen så det var därför.

Vi hade flickornas val för killarna hade det i onsdags.

I onsdags valde killarna jägarboll och spökboll.

Vi tjejer valde idag kinesiska muren och spökboll.

Det var roligt.

Men i spökboll så hände det en sak.

Min kompis Anna fick en boll rätt i ansiktet, och tänk, hon hade glasögon.

Hennes glasögon blev helt böjda.

Men hon fixade till det sen så det var inte så farligt.

Sen lite senare så fick jag också en boll i ansiktet.

Det var inte roligt.

Jag skyddade mig med händerna för jag ville liksom inte få en boll i ansiktet.

Edwin i min klass sa att man inte fick försvara sig med händerna och det men det var ju jag tvungen att göra, ville ju inte liksom ha en boll mitt i ansiktet.

Sen fem i nio slutade vi gympan och då gick jag och några andra till skolan.

När vi kom fram till skolan så hade vi börjat.

Vi hade en lektion och sen så helt plötsligt var det dags för lunch.

Vi gick och åt och det var god mat idag.

Kycklingryta med ris, mums filibabba!

Sen när jag hade ätit klart gick jag och Moa till busshållsplatsen och väntade på bussen.

Alltså jag skulle åka till Suphattra.

När bussen kom så hoppade vi på.

Både jag och Moa skulle till Luossa så det var toppen.

Men iallafall, sen när det var dags för mig att hoppa av så gjorde jag det.

När jag hade kommit hem till Suphattra så var jag med Sarah och Fifi.

Det var roligt.

Jag och Suphattra har bara varit hemma med Sarah och inte gjort så mycket mer.

Sarah har för det mesta bara sovit och sen så har hon typ bara ätit.

Alltså för typ en halvtimme sen så hade Sarah fisit och det så jag och Suphattra trodde att hon hade skitit på sig också så vi bytte blöja till henne.

Hon hade inte skitit eller något men sen när vi kom tillbaka till soffan så fes hon igen och då hörde man att hon hade skitit ner sig så jag och Suphattra var tvungen att byta blöja igen!

Men iallafall, just nu sitter jag och Suphattra och kollar på Simpson medans lilla Sarah sover på soffan.

Sen när jag har bloggat klart så ska jag ta och vila på soffan, är helt slut.

Men nu ska jag fortsätta titta Simpson så hejdå!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards