tarjaa99

Alla inlägg den 7 mars 2012

Av Tarja Löfgren - 7 mars 2012 20:40

Imorse när jag vaknade så gick jag och åt frukost och gick sen till stallet.

I stallet gjorde jag allt som vanligt, tog in Ibiz och släppte ut Kickan och massa saker som jag gör varje dag jag är där, det är roligt!

Klockan hann bli mycket och jag hann göra massa saker innan jag skulle skritta ut Kickan.

Jag tog in henne och borstade av henne lite, efter det så stoppade jag på sadeln och tränset och far ut.

Först så skrittade jag lite ute bland husen och sen så när jag kom tillbaka så skrittade jag av henne på banan, ute på ridbanan, inte inne.

Det var skit kul att fara ut med henne idag, hon var skit lug!

Sen när jag kom in så åt jag och det.

Klockan sex fick vi veta vem vi fick rida och gissa vem jag fick rida?!... Tjorven!!

Han har jag alltid velat rida och det fick jag nu, jippi!

Viktoria fick göra iordning honom, det är liskom hennes favvo ponny.

Idag skulle vi rida barbacka (utan sadel) och det var skit roligt!

Vi var bara fyra stycken på ridkursen idag så det var ganska lugnt.

Alla på min ridkurs ramlade av förutom jag.

Jag har bra balans vet ni, inte dålig balans så att jag ramlar av.

Tiden gick och ridkursen tog slut.

Vi skulle sitta i damsadel (man sitter med båda benen åt samma håll) några varv.

Alla ramlade av igen men inte jag, jag fick ju liksom Tjorven och han är ju så duktig så man ramlar liksom inte av på honom, eller ja, det är ju jag som håller balansen och inte ramlar av, inte han.

Men iallafall, efter att vi hade ridit klart så gav jag Tjorven till Viktoria och sen så gick jag och väntade på Imad.

Det var så jäkla roligt att rida Tjorven barbacka! Vill rida honom fler gånger utan sadel!

Han skulle liksom komma och hämta mig från stallet idag och det gjorde han.

När jag kom hem så bytte jag om och duschade, sen så kom jag upp till mitt rum och började blogga.

Efter att jag har bloggat så ska jag nog kolla runt lite på facebook, sen så ska jag nog spela The Sims 3 Medeltiden, här kommer en bild på Tjorven..


Tjorven

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards