tarjaa99

Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Tarja Löfgren - 29 januari 2012 20:22

Just nu sitter jag och Suphattra på varsin dator och bloggar.

Hon har nästan bloggat klart medans jag just har börjat.

Innan jag bloggade har vi tränat på mina engelska glosor.

Började träna de idag och kan de redan.

De var ganska svåra ibörjan när jag inte kunde de men sen var de skit lätta.

Det var roligt att träna de för det är liksom på engelska.

För om det skulle vara på svenska så skulle det vara tråkigt.

Men iallafall, innan vi tränade på de så ringde Suphattra till midnattshörnan och beställde en familjepizza.

Hon beställde en med kebabsmak, och så tog hon två pizzasallader, en vitlöksdressing och en originaldressing.

Sen när hon hämtade den så passade jag på att hoppa in i duschen och duscha.

Jag blev precis klar när hon kom tillbaka.

När vi öppnade och kollade så var den megastor!

Men vi åt bara upp två bitar var, hennes kille, Imad, får äta upp resten.

För det är inte så gott att spara den till imorgon.

Det var skit gott, jag blev helt proppfull.

Fotade en bild, och här är den.


Kebabpizza




Nu ska jag nog logga ut här och in på facebook och kolla lite.

Sen om jag orkar kan jag gå in på Suphattras blogg.

Ni kan jätte gärna kolla in den också.

Den heter www.suphattra.bloggplatsen.se

Hon har ganska många inlägg och det så man får hålla koll så att man inte missar något.

Men nu blir det inte mer bloggandes utan det blir ett imorgon efter skolan, tror jag.

Av Tarja Löfgren - 29 januari 2012 15:57

Sist jag bloggade på morgonen så har jag och Suphattra inte gjort så mycket, vi har bara varit hemma och chillat.

Vi tänkte baka morotskaka och det gjorde vi också.

Allt gick bra men sen när vi tog ut den ur ugnen så var den helt misslyckad.

För vi hade satt den för länge eller så var det för att det var för litet ugnsfat.

Den blev så konstig så vi tog och slängde den.

Den såg inte så god heller.

Men iallafall, vi tänkte baka en annanaspaj istället men vi orkade inte gå och köpa annanas.

Så vi bakade inget, det får bli en annan dag.

Vi hade ju köpt korv igår på Ica så vi åt korv med bröd istället.

Det var gott!

Sen när vi hade ätit klart så tävlade vi på Mahjong Titans på varsin dator igen.

Jag vann ganska många gånger, Suphattra vann typ två eller tre gånger.

Sen tänkte vi att vi skulle spela New Super Mario Brother på wii.

Vi har kommit till värld åtta på några dar.

Vi är liksom inte proffs på några banor, men det är ändå roligt.

Men nu sitter jag och bloggar och Suphattra sitter och tänker ladda ner några låtar på radion.

Det kommer att bli många låtar att lyssna på då.

För det finns ju ganska många att välja på, och hon har redan valt flera stycken.

Men iallafall, bilden på den misslyckade morotskakan kommer sen.

Tänkte ha på mig min onepiece hela dagen idag men jag har på mig min pyjamas.

Den är faktiskt lika skön.

Men det är typ sex timmar kvar tills jag ska gå och lägga mig så det är nog bra att jag har på mig den.

Vi ska ändå inte ut någonstans, hoppas jag.

Men nu kommer bilden på den misslyckade morotskakan..


Misslyckad morotskaka  

Av Tarja Löfgren - 29 januari 2012 10:39

Ja, ända sen halv tio så har bara jag och Fifi varit vaken.

När jag vaknade halv tio så låg jag i sängen och höll på med mobilen.

Sen tjugo i så klev jag upp och satte mig framför datorn och spelade lite på moviestarplanet.

Samtidigt så slog jag på tv:n och kollade där.

Det fanns bara barnkanalen att kolla på så jag gjorde det.

Eller jag kollade typ inte men jag slog på den, för annars blir det så långtråkigt.

Sen har jag bara suttit och kollat på datorn och tv:n och samtidigt ätit en cupcake.

Direkt jag hämtade en cupcake och tänkte äta den så kom Fifi och satt sig brevid mig.

Jag klappade henne och det men hon ville inte det, utan hon ville nosa på cupcaken men det fick hon inte.

Men iallafall, för typ fem minuter sen vaknade Suphattra och nu lagar hon lite frukost.

Äntligen är det en till som är vaken, för då kanske vi kan spela wii när vi har ätit klart.

För man kan liksom inte spela med Fifi.

Hon fattar säkert ingenting då.

Men idag vet jag inte riktigt vad vi ska göra, kanske ta en promenad eller något.

Det får vi se, för det har vi inte planerat ännu.

Tänkte lägga ut nån bild men jag vet inte vilken, kanske en bild från facebook så att jag slipper ladda ner den från mobilen.

Just ja, nu kom jag på en sak, nästa lördag kommer min mamma hem från Thailand.

Det kommer att bli roligt att träffa henne.

Har liksom inte träffat henne på tre veckor typ.

Men nu kommer bilden, sen ska jag gå och käka lite frukost!


Ni är de bästa!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards