tarjaa99

Alla inlägg den 7 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 7 februari 2012 21:08

Idag när jag skulle gå till skolan på morgonen så kom jag nästan försent.

Men det var tur att vi hade engelska, annars skulle det inte bli bra.

För våran engelska lärare är snäll, inte så sträng som vissa är.

Men iallafall, sen så hade vi massor av lektioner tills det helt plötsligt var näst sista lektionen innan vi slutade.

Vi hade svenska då så våran svenska lärare Catarina berättade att vi hade nationella prov imon.

Det kommer ju att blir skit jobbigt för oss!

Tänk, först ska vi ha nationella prov om läsförståelse i sextio minuter (en timme), sen så har vi en rast imellan och sen börjar det andra nationella provet och den handlar om att man ska skriva en berättelse, och det ska vi göra i sjuttio minuter, (en timme och tio minuter).

Sen så har vi några andra nationella prov kvar att göra så får se om vi klarar de eller inte.

Men det kommer nog gå bra, det är inte så svårt.

Men iallafall, sen efter skolan så följde min kompis Amanda med mig till stallet.

Det var roligt för det blev inte lika stressigt med mockningen som det nästan alltid brukar vara.

Vi har gjort allt som jag brukar göra, sköta Ibiz och Kickan tillexempel.

Sen typ klockan sju så skulle en tjej rida Ibiz.

Jag fick göra iordning honom och han var hur snäll som helst.

Typ tidigare på dagen så fick jag göra iordning Kickan.

Det var för att Pia (hennes ägare) skulle rida ut henne med en annan.

Sen fick jag ta av henne sakerna typ en timme senare och allt gick bra.

Klockan åtta kom Imad och hämtade mig och Amanda från stallet och sen så körde han oss hem.

Så när vi hade kommit hem så åt vi varsin billys, sen gick vi ner och duschade.

När vi var klara kom vi upp och bloggade.

Amanda ska också snart blogga.

Efter det ska vi logga in på facebook och sen om vi orkar så kollar vi på andra sider.

Men nu kommer det en bild på mig och Amanda!


     

Jag                                      Amanda  

 

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards