tarjaa99

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 15 februari 2012 20:50

Sorry att jag inte bloggade igår men det var för att jag inte orkade logga in på datorn och det.

Jag kom liksom hem från stallet halv nio.

Igår efter skolan så var jag på stallet efter skolan.

Där skötte jag såklart Ibiz och Kickan.

Allt gick bra som vanligt och båda var snälla.

Men iallafall, idag på skolan var det ganska roligt.

Vi hade massor av lektioner och de var roliga.

Första lektionen var inte rolig.

Vi hade gympa på sporthallen och min kompis Agnes i min klass bröt handleden.

Hon ramlade när vi sprang och alla bara sprang och kollade hur det var med henne.

Eller vi tror att hon bröt handleden, vi har inte fått veta det än.

Hoppas att det går över för henne snart.

Men iallafall, lektionen innan lunch fick vi tillbaka våra so-prov.

Alltså vi hade igår läxförhör på europa så det var därför.

Sen näst sista lektionen så var det världens äckligaste och tråkigaste lektion vi någonsin har haft.

För några veckor sen så har vi ju pratat om sexuallitet och det och nu så kollade vi på film om det.

Det var inte roligt ska jag säga!

Men det var tur att jag satt och ritade, eller typ halva klassen gjorde det.

Men iallafall, när vi slutade så sprang jag och Ellinor hem till mig och bytte om.

Sen så åkte vi till stallet och där började vi med att mocka och allt sånt jag alltid brukar göra.

Sen kvart över sju red jag.

Jag sa till Ellinor att jag inte ville ha Tara idag och gissa vem jag fick..?.. Tara..

Jag som inte ville ha henne.

Eller hon var faktiskt ganska duktig idg när jag red, hon gick bra framåt.

Fast ibland saktade hon av så det var lite jobbigt, men fick henne i bra fart sen.

Men iallafall, när jag hade ridit klart så gick vi in till stallet, jag tog av sakerna på henne och sen så åkte vi hem.

När vi kom hem gick vi ner och duschade.

Så just nu sitter jag och bloggar medans Ellinor ligger på sängen och latar sig.

När jag har bloggat klart så ska jag och Ellinor liksom gå ner och göra våra matte-läxor.

Det är bara några sider så vi hinner nog på en timme eller något.

Men nu kommer en bild på Tara och sen så ska vi gå och räkna matte!


Tara



Förresten, kolla in Ellinors blogg: www.underbaradrommar.bloggplatsen.se

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards