tarjaa99

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 8 februari 2012 20:41

Igår på förra inlägget glömde jag skriva att Amanda skulle sova hos mig, men det vet ni nu.

Men iallafall, idag på första lektionen hade vi nationella prov i svenska och då handlade det om läsförståelse.

Det gjorde vi på en timme så det var skit jobbigt, fast det var ganska lätt!

Sen hade vi en rast på tjugo minuter, sen börjde den andra nationella provet.

Den var skit jobbig!

Men det var för att det handlade om att man skulle skriva en berättelse i en timme och tio minuter.

Det kallar jag jobbigt!

Min hand blev helt röd när jag hade skrivit klart!

Men iallafall, efter skolan idag så följde Ellinor mig till stallet.

Men det är för att jag rider och hon ska leda mig då.

Vi gjorde allt, skötte Ibiz och Kickan som vanligt.

Men det roliga kom klockan sex.

Jag trodde att jag skulle få Tjorven eller Holger men gissa vem jag fick.. Harry Potter (Harry)!

Han är skit seg och vill nästan inte gå på känkeln.

Men jag fick honom i bra fart när vi skulle rida.

För nästan alla tycker att han är seg och inte lyssnar.

Men man måste visa till honom att det är man som bestämmer och inte han.

Det gick hur bra som helst när jag red, men jag var tvungen att ha spö, annars skulle det liksom inte gå framåt.

Sen när vi hade ridit klart så tog jag av honom sakerna och sen åkte jag och Ellinor hem.

När vi kom hem åt vi tacos, mums!

Efter det har jag suttit framför datorn medans Ellinor spelar New Super Mario Brother på wii.

Hon dör typ hela tiden, haha!

Sen när jag har bloggat klart ska vi gå ner och duscha, kan ju liksom inte lukta häst hela dagarna.

Har typ inte så mycket att blogga om nu så jag tror att jag är klar.

Nu ner och duscha!


Harry Potter (Harry)

  

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards