tarjaa99

Alla inlägg den 20 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 20 februari 2012 15:00

Sorry, sorry att jag inte har bloggat på tre dagar men idag blir det iallafall ett trippel lång inlägg.

Har massor av roliga saker att berätta!

För det första, i fredags när jag och Suphattra var och fikade på stan så glömde jag att lägga ut en bild på det som vi fikade så det kommer en bild sen i slutet av inlägget.

Förresten, jag tog en kladdkaka och en cola och Suphattra tog en kladdkaka och en kopp te.

I lördags så var jag, mamma och Suphattra och fikade på stan och det som vanligt.

Jag tog en budapest, en chokladboll och en cola, Suphattra tog en semla och en kopp te och mamma tog en kopp kaffe.

När vi hade fikat klart så gick vi runt lite på stan och så sen typ tre så åkte vi hem till Suphattra.

På stan hittade vi massor av saker, eller ja, det var faktiskt bara några bebis-klänningar.

Vi har ju liksom fått veta att det blir en tjej.

Där gjorde vi massa saker, jag tänkte först blogga där men jag orkade inte så jag tänkte att jag skulle göra det hemma när jag kom hem men det blev inget.

Vi kom typ en elva så jag var liksom helt slut och orkade knappt gå upp för trappan.

Och så på söndag hade jag inte så mycket för mig.

Jag tänkte först gå till stallet och det men jag orkade inte så gjorde inte det.

Det var liksom inte så himla bra väder och det..

Så jag satt bara hemma och det tills klockan hann bli fyra och då ringde min kusin och sa att jag och mamma skulle komma till de, (de bor typ en gata nedanför oss).

Jag vet inte riktigt vad vi skulle göra där men det var iallafall roligt.

Mamma pratade med min moster och jag lekte med Ola och Cattlin.

Cattlin är åtta år och Ola är tre år.

Ola ville hela tiden rida och Cattlin ville hela tiden spela Bomb It 4 så jag visste inte riktigt vad jag skulle välja.

Sen så när vi hade lekt häst ett tag så gick jag och Cattlin ut och lekte lite.

Där förtsatte vi bygga våran (konstiga) koja som vi hade börjat med för länge sen.

Typ en timme efter det så gick vi in och spelade Monopol.

Det var roligt och jag vann!

Jag var typ en liten hund medans Cattlin var en konstig hatt.

Från början blev jag typ ''fattig'' men sen så blev Cattlin fattig och det var så jag vann.

Vi spelade i typ en och en halvtimme och sen så blev vi less och skulle leka med Ola, men han hade somnat på soffan så jag och Cattlin spelade Twister.

Där vann jag också flera gånger.

Det var skit svårt att stå för jag fick bara de svåra färgerna medans Cattlin fick de skit lätta!

Mitt i allt kom mina andra två kusiner som heter Lokeo och Jennie.

Lokeo är sjutton år och Jennie är sexton år.

De störde mig och Cattlin när vi höll på att leka så vi började typ brotta ner de i sängen och sen så typ lindade vi in de med täcke och låtsades att de var något elakt djur som skulle äta upp oss.

Haha, höll på dögarva, det var så roligt för de reagerade typ inte så jag höll liksom på att dö av skratt!

Sen kollade vi lite på deras fiskar och de simmade runt som galningar.

Klockan nio var det dags för mig och mamma att gå hem så vi gjorde det.

Direkt jag kom hem så bytte jag till pyjamas-kläder och borstade tänderna.

Sen så gick jag upp och sov i mitt rum.

Mitt i natten typ där vid två tiden så väckte mamma mig för Suphattra ringde och sa att hon hade ont i magen och skulle åka till Gällivare sjukhus men att hon skulle hämta min Telia Mobilt Bredband och min dator först så de gjorde det.

Typ fem minuter senare så kom de och mamma gick ut och gav sakerna till de när de åkte med full race mot Gällivare.

Sen så somnade jag om skit lätt för det var faktiskt min tid att sova så jag sov till typ där vid fem tiden och sen så väckte hon mig igen!

Men det var för att Imad hade ringt till mamma och sagt att mamma hade blivit mommo och att jag hade blivit moster till en liten FLICKA!

Jag och mamma blev skit glada!

Vi ville så jätte gärna få träffa den lilla tjejen men det kunde vi liksom inte.

Det Imad också sa att förlossningen inte alls var ansträngande, så det gick hur bra som helst.

Jag satt vaken med mamma ett tag och sen så somnade jag om igen till typ halv sju.

Sen halv sju så gick jag ner och kollade på tv och sen så gick mamma till jobbet och jag åt frukost typ då.

Sen halv åtta satte jag på mig mina kläder och gick sen till skolan.

I skolan gjorde vi allt som vanligt och det gick bra.

På en av lektionerna pratade vi typ om hur människan ser ut inifrån och sånt.

På näst sista lektionen så hade vi slöjd så vi forstatte med vårat skåp som vi höll på med.

Det var ganska roligt, det som var jobbigt var att spika.

Eller ja, det gick ju jätte bra för mig men sen så när jag skulle hjälpa Ellinor att spika in de sista spikarna så gick det inte så bra.

En spik gick liksom av, så man var tvungen att spika på en annan skit långt in!

Men det var tur att inte Ellinor såg, då skulle hon bli lite förbannad, hehe.

Förresten, lektionen innan lunch hade vi ju no och det var ju där vi pratade om hur männsikorna ser ut inifrån, innan vi skulle gå på lunch så berättade Marita att lärarna skulle på någon utbildning så i börjar först halv elva imon!

Det är f*n nice!

Då har jag mycket tid på mig, fast jag och Viktoria tänkte att vi skulle till stallet på morgonen och det.

Jag måste liksom ta ut Ibiz och hinna mocka till han och Kickan innan jag ska hem och duscha, innan vi börjar asså.

Det blir ju toppen, toppen!

Alltid när lärarna ska på någon utbildning eller något så får vi alltid börja så sent.!

Men imon när vi börjar halv elva så har vi bara en timme på oss.

För vi går på lunchen halv tolv och efter lunchen har vi ju faktiskt tre timmar kvar av dagen, typ.

Men iallafall, just nu sitter jag och smsar med Suphattra för måste ju liksom veta hur det är med henne och bebisen.

Suphattra skulle skicka en bild på bebisen från mobilen fast den har inte kommit fram, och hon skickade den typ klockan åtta på morgonen och den har inte kommit fram än.

Hehe, den är faktiskt lite, lite sen..

Men idag blir det en bild på vad jag och Suphattra fikade i fredags.

Sen så kommer det en bild vad jag, mamma och Suphattra fikade i lördags.

Och sen så kommer det nog ingen annan bild.

Inte vad jag minns..

Huh, glömde nästan säga en sak, att jag kanske ska börja sköta Ibiz och Kickan på söndagar också.

Så då sköter jag de på tisdagar, onsdagar, torsdagar och söndagar.

Men nu så kommer det inget mer skrivelliskriv utan här kommer bilderna!


Det här fikade jag och Suphattra i fredags, fast varsin.

Kladdkaka



Det här fikade jag, mamma och Suphattra i lördags.

       

        Min chokladboll                 Min budapest och cola           Suphattras semla och te  

    

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards