tarjaa99

Alla inlägg den 22 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 22 februari 2012 20:22

Bloggade inte igår för jag orkade inte logga in på datorn, så bloggade inte.

Igår efter skolan så sprang jag till stallet.

Ingen kunde liksom köra mig dit och det så var tvungen att springa.

Det tog bara fem minuter typ och sen så var jag framme.

När jag kom fram så gjorde jag allt som jag alltid gör och sen halv sju så hände det roliga.

Kickan har ju någon slags bula i båda bakbenen så hon får inte trava utan bara skritta.

Pia frågade mig om jag ville skritta henne i ridhuset i tjugo minuter och det ville jag.

Jag tog fram sadeln och tränset och började sen göra iordning henne.

Gick sen till ridhuset och hoppade på henne och skrittade sen på innespåret.

Det var liksom några andra som red också så kunde liksom inte stå mitt i allt.

Sen när det hade gått tjugo minuter så gick jag in med henne och tog av henne sakerna.

Hon var lite sölig men hon gick framåt iallafall.

Sen när jag kom hem så duschade jag.

När jag hade duschat klart så gick jag och mamma och åt varsin semla och sen så gick jag och la mig.

Orkade liksom inte göra så mycket annat och det så gjorde det heller.

Mamma kom liksom och hämtade mig och sen så gick vi till Coop och köpte lite saker.

Här kommer bilden på min semla!


  

Semla




Ja, idag på morgonen kände jag mig skit trött, yr och varm.

Det kändes som om att jag hade blivit sjuk men det har jag inte.

Det var ju tur det!

Sen när jag hade borstat tänderna och ätit frukost gick jag till skolan.

Vi hade idrott på morgonen och det var ganska roligt.

Men iallafall, efter skolan idag så gick jag och Ellinor till stallet.

Där skötte jag både Ibiz och Kickan som vanligt och det gick bra.

Sen klockan sex kom det roliga.

Jag har ju liksom ridkurs idag kvart över sju och klockan sex fick vi veta vem vi skulle få rida.

Jag fick en häst som jag ville ha iallafall och det är Cream De La Cream, (Cream).

Hon har så himla långt namn så alla kallar henne för Cream bara, det är liksom kort och lättare att säga.

Hon var inne så jag var tvungen att göra iordning henne.

Hon var jättesnäll!

Men sen när vi skulle gå till ridhuset så var hon lite seg.

Hon gick typ som en sköldpadda så var tvungen att smacka på henne skit mycket!

Sen när vi skulle börja rida så gick hon ganska bra.

Hon var lite seg ibörjan men sen så använde jag spöet, då gick hon iallafall framåt.

Det var lite jobbigt att rida henne men hon var snäll.

Hon var ganska lat men sen så blev det full race!

Just nu sitter jag och Ellinor och äter varsin billyspizza, mums!

Sen så ska jag och Ellinor göra en ny header på min blogg.

Sen så ska vi nog kolla på tv och så ska vi nog vara inne på datorn samtidigt.

Men nu kommer bilden på Cream!


Cream

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards