tarjaa99

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Tarja Löfgren - 17 februari 2012 19:14

Asså igår kom jag hem från stallet så sent så jag orkade inte logga in på datorn och blogga.

Men iallafall, igår på stallet så skötte jag både Ibiz och Kickan som vanligt.

Jag gjorde allt jag brukar göra och det gick bra.

Sen typ där vid fem tiden så kom Pia, (hon som äger Kickan) och sa till mig att jag skulle ta henne till vattenspiltan.

Jag gjorde det och sen när jag kom dit så skulle jag försöka få hennes bakben i en bunke typ för hon har liksom fått någon slags bula på båda hennes bakben, och då måste hon vila i en vecka och det är inte roligt!

Jag fick inte hennes bakben i den dära dunken typ så jag väntade tills Pia kom.

Hon kom typ fem minuter senare och då hjälpte hon mig och det gick ganska bra.

Fast hon råkade trampa lite snett så hon fick lite panik.

Men allt gick sen och hon stog helt still.

Sen så skulle Pia fylla hela dunken med iskallt vatten och sen så skulle hon stå där i tjugo minuter.

Hon stog still där tills de tjugo minutrarna hade gått så då tog jag tillbaka henne till boxen.

Jag var tvungen att gå skit försiktigt med henne ut ur den där dunken, annars går hon ju inte därifrån.

Sen när vi var i boxen tog jag en handuk och torkade hennes bakben, sen så var jag tvungen att gå med henne till nya hovslagarspiltan och smörja in hennes bulor som hon har på benen, alltså de två bulorna som hon har på båda bakbenen.

Hon var lugn men reagerade lite grann, det var liksom skit starkt medel, eller ja, inte medel precis men jag kom inte riktigt ihåg vad det hette.

Sen när jag var klar med det så tog jag henne till boxen.

När jag var klar med allt i stallet och klockan hann bli åtta så var det dags att åka hem.

Alltså typ kvart i åtta så gjorde jag iordning Ibiz till en tjej som skulle rida.

Elller det är ju klart att jag ryktade honom först men alltså sen efter det så gjorde jag det.

Han var snäll som vanligt och sen klockan åtta gick han på ridning.

Det var så gulligt för när han gick in i ridhuset så gick han skit söligt så hon som skulle rida honom fick inte han att gå snabbare så då sa hon att jag fick leda in honom i ridhuset.

Jag ledde in honom i ridhuset och sen så började de rida.

Mamma skulle hämta mig från stallet med spark så det tog lite tid.

Men sen typ kvart över åtta kom hon dit så vi gick hem.

Sen när vi kom hem så smsade jag Suphattra efter att jag hade duschat.

Vi smsade och smsade tills jag höll på att somna.

Sen helt plötsligt så berättade hon att det hade varit en dödsolycka här i stan brevid Hotell E-10, (min mamma jobbar där).

Det var typ att en lastbil som körde och så kom det en vanlig bil körandes och så mitt i allt krockade de två så lastbilen åkte ner i diket och den vanliga bilen brann och där inne var det en 21-årig tjej som satt och brann inne i bilen, hon klarade sig inte och ja, det händer så när det blir dödsolyckor.

Stackars henne och hennes föräldrar, hon hette typ Emma nånting..

Men iallafall, idag efter skolan så slutade jag kvart i tolv.

När vi slutade så tidigt så tänkte jag åka hem till Suphattra och vara med henne lite.

Har inte så mycket annat för mig på fredagar liksom.

Jag åkte buss till henne och det gick bra.

När jag kom fram så gick vi till stan och fikade.

Sen när vi hade fikat klart så gick vi till sjukhuset och hämtade bilen, för Suphattra var tvungen att lämna den där för hon var ju liksom tvungen att åkte till Gällivare med ambulans.

Jag berättar mer om det senare.

Sen när vi hade hämtat bilen utanför sjukhuset så åkte vi till mamma på hennes jobb.

Hon slutade precis så vi hämtade upp henne och sen så åkte vi till stan och promenerade runt lite.

Sen typ en och en halvtimme senare åkte vi hem till Suphattra och åt lite mat.

Efter det så bakade faktiskt jag och Suphattra morotskaka, som vanligt.

Men iallafall, det där med att Suphattra var tvungen att åka till sjukhuset här i Kiruna var för att hennes barns hjärtslag slog snabbt och sen så slutade det och så kom det igen, så det var därför hon och Imad var tvungen att åka till Gällivare och kolla till det så att deras barn mår bra och allt sånt.

Där i Gällivare slog allt som vanligt, det sjönk inte utan allt blev bara vanligt.

Så de övernattade en kväll för att se om det skulle hända igen men det gjorde inte det.

Om det skulle ha hänt att barnet fick så igen så var de kanske till och med tvungen att göra typ kejsarsnitt eller vad det nu heter, fast de hade tur så de behövde inte det.

Så barnet mår bara bra.

Förresten så kollade de om det var en kille eller tjej och de sa att det skulle bli en tjej.

Så vi får väl hålla tummarna att det är en tjej, jag som vill ha det..!

Idag blev det ett långt inlägg eftersom jag inte boggade igår, + att jag hade mycket att skriva om vad som har hänt både igår och idag.

Nu ska jag nog sitta och titta på tv med mamma och Suphattra och sen så ska jag nog vila lite på soffan eller något.

Fast är inte trött men ändå!

Nu kommer bilden på våran snygga och goda morotskaka!


Morotskakan

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards