tarjaa99

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Bloggade inte igår men ändå =)

Av Tarja Löfgren - 25 februari 2012 20:37

Sorry att jag inte bloggat på en dag men det är alltså för att jag inte hinner.

Blir ibland förbannad när jag inte hinner blogga och det!

Men iallafall, i fredags så var jag hemma efter skolan.

Orkade inte gå till skolan för jag har ju varit sjuk och det.

Jag gick inte till skolan på fredag för jag var skit varm, tät i näsan och skit ont i halsen.

Men typ där vid tolv gick allt över.

Suphattra, Imad och lilla Sarah kom och hämtade mig och sen så åkte vi till gällivare.

Imad körde medans jag, Sarah och Suphattra satt där bak.

Sarah hon grinade ingenting när vi åkte och inte när vi åkte tillbaka heller.

Hon var skit lugn asså!

Jag har tur som får vara moster till en liten Sarah!

Alltså om ni inte förstår varför vi var tvungen att åka till gällivare var det för att vi måste kolla om Sarah mår bra så att hon inte är sjuk eller något.

Hon var helt frisk och det var ju bra!

När vi kom hem från gällivare så åkte vi hem till Suphattra.

Där gjorde vi massor av saker.

Lekte med Sarah, och såna saker man gör med småbarn.

Mamma kom inte efter jobbet för hon slutade ganska sent och hon var trött så orkade inte komma.

Lokeo och Jennie kom istället.

Det var roligt och vi gjorde allt möjligt när de kom.

Jag höll på dögarva för Jennie höll på att säga massa roliga saker..!

Sen när klockan blev typ nio, tio nånting så körde Imad hem oss.

Suphattra kunde liksom inte köra oss för det tjorvar med Sarah och det då.

När jag kom hem så gick jag och la mig på en gång!

Orkade inte göra någonting kändes det som.

Men iallafall, imorse när jag vaknade så gick jag och väckte mamma så vi gick ner och åt lite frukost.

Sen där vid elva tiden så skulle jag, mamma, Suphattra och Sarah gå på stan och fika men det blev inte liksom så.

När man har småbarn måste man ju hålla på att klä på de och det hela tiden och det tar ganska länge.

Så hon ringde till mig och mamma och sa att hon och Sarah inte skulle följa med till stan och fika.

Jag och mamma gick till stan själv och det var som vanligt.

Vi var först och köpte lite kläder till Sarah och sen så gick vi till Café Oscar och fikade.

Jag tog en budapest, cola och någon slags macka.

Mamma tog en kaffe och en sån där macka som jag tog.

Det var gott!

Sen när vi hade fikat klart så gick vi hem till Suphattra.

Det tog bara några minuter och sen så var vi framme.

Sen när vi kom fram så var vi med Sarah som vanligt.

Det var roligt och sen så kom Lokeo och Jennie mitt i allt.

När de kom så var allt som vanligt.

Sen klockan sju så åkte vi hem.

Sarah hade somnat och Imad fick kolla till henne medans Suphattra körde hem mig, mamma, Lokeo och Jennie.

När jag och mamma kom hem så slog jag på datorn och så fick mamma kolla lite medans jag vilade lite på sängen.

Sen typ en timme senare så bytte vi, jag satt framför datorn och mamma gick till sitt rum och kollade på tv.

Just nu sitter jag och bloggar och ska snart till bastun medans mamma kollar på tv.

Det ska bli så skönt att få hoppa in i bastun när jag är tät i näsan.

För det brukar gå över, för mig iallafall.

Men iallafall, imon ska jag till stallet och sköta Ibiz och Kickan.

Sen lite senare ska jag skritta Kickan lite på ryggen så att hon får motion.

Jag vet inte riktigt om jag ska rida inne eller ute.

Men iallafall, bastun är varm nu så ska gå och basta med mamma nu.

Här kommer några bilder på Sarah..!


                


   

 
 
Agnes

Agnes

26 februari 2012 16:55

Gud så söööööt! :D♥ Grattis till lilla sötisen!

http://www.agnesgg.blogg.se

Tarja Löfgren

1 mars 2012 20:24

Haha, aa. Taack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja Löfgren - 21 mars 2012 21:11


Jag vet jag vet, bloggade inte igår för orkade inte, kom hem från stallet ganska sent och det. Men igår gjorde jag allt på stallet som jag brukar göra och det var roligt. Det roliga hände först idag, efter skolan så följde Ellinor med mig hem för...

Av Tarja Löfgren - 19 mars 2012 18:17


Efter skolan idag har min bästis Ellinor kommit hem till mig för vi skulle vara med varann. Idag tänkte jag först åka till Suphattra med orkade inte för jag och Ellinor hade kommit på massa roliga saker som vi skulle göra. När vi kom hem till mig...

Av Tarja Löfgren - 18 mars 2012 19:17

Haha, kom inte på någon rubrik till detta inlägg idag så skrev bara något. Idag har det varit en helt vanlig dag och det har bara varit stallet och myst. Inget har varit stressigt så allt har bara varit lugnt, kanske lite för lugnt till och med. ...

Av Tarja Löfgren - 17 mars 2012 19:43


Idag var jag och mamma och fikade på Café Oscar och det var skit gott! Sen så gick vi runt lite på stan och kollade på lite nya kläder men vi hittade inte någonting som vi ville ha. Efter ett tag så gick vi hem till Suphattra och hälsade på. Dä...

Av Tarja Löfgren - 16 mars 2012 15:52

Efter skolan gick jag till busshållsplatsen och väntade på bussen. Jag gick dit från skollunchen kvart i tolv för vi slutade då men bussen kom aldrig. Jag väntade där till klockan tolv men den kom aldrig så jag började att GÅ hem till Suphattra. ...

Presentation


Hejsan!
Jag är en tjej på 12 år som heter Tarja Löfgren och bor i Kiruna, Sweden.
Jag älskar hästar, hundar, katter och marsvin.
Här på min blogg för ni läsare följa mitt stora liv!
Jag hoppas ni tycker att min blogg är bra.

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards